Friday, March 23, 2012

Ribuan Tentera Amerika Syarikat Bakal Tiba di Israel Minggu Ini


Selasa , 17/01/2012 - Menggunakan sebuah kapal terbang AS, 9,000 tentera AS termasuk juruterbang, pasukan pemintas peluru berpandu, marin, juruteknik dan pegawai-pegawai perisikan dijadualkan untuk tiba di Israel dalam beberapa minggu lagi. Kebanyakkannya akan kekal sehingga hujung tahun, sebagai sebahagian daripada kerahan ketententeraan AS-Israel dalam mempersiapkan persediaan penglibatan ketenteraan dengan Iran, bertujuan mempersiapkan barisan hadapan ketenteraan menghadapi Iran.
Tentera Udara AS ketiga, Lt. Jeneral Frank Gorenc memberi komen dalam lawatan beliau pada dua minggu lepas bahawa, tindakan yang bakal di ambil itu adalah lebih kepada persiapan, dari hanya sekadar latihan. Gabungan ketenteraan tersebut kini telah bersedia untuk menyerang pemasangan nuclear Iran dan sebarang kecemasan dalam pertempuran.
Selepas Tehran mengeluarkan buletin tentang latihan tentera laut Iran di Selat Hormuz dalam bulan Februari, Setiausaha Pertahanan AS Leon Panetta, Menteri Pertahanan Israel Ehud Barak, dan dua ketua ketenteraan, Jeneral AS Martin Dempsey dan Lt. Jeneral Benny Gantz telah memutuskan untuk mengumumkan kedatangan pasukan ketenteraan tersebut pada Khamis malam, 5 Januari.
sumber : http://www.imemc.org
penterjemah : amsyar

Taken from Palestinkini

2 comments:

  1. syuqran jazilan atas perkongsian..jemput ziarah blog eja http://menulisdenganhati.blogspot.com/2012/03/mungkinkah-jodoh-ku-disini.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. =)
      sama-samalah kita memberi informasi berguna sesama insan..

      Delete